tisdag 12 januari 2010

Man tager vad man haver....

Hösten hortensior får duga en liten stund till........


Mina smycken får stå för färgklickarna en liten stund, dags att vårda butiken........


Så har skolorna dragit igång och min dotter Francescas dagar har återgått till sina vanliga spår, och så även mina. På ett sätt är det skönt med rutiner igen, samtidigt som ingen i familjen direkt uppskattar att stiga upp i ottan, i kolmörker.

Jag sitter med bokföringen, och då är det lätt att komma på tusen saker som är roligare att göra...städa källaren är kul.......baka är kul........rensa garderoberna är kul....ja jag kan komma på hur många göromål som helst som är roligare än just bokföring. Idag gjorde jag ett miniryck och gick ner i källaren och diskade alla mina gamla lerkrukor som stod staplade halvfyllda med jord. I höstas gjorde jag nämligen det oerhörda, jag kastade hela min pelargonsamling!!! Samlingen har varierat mellan 15-20 plantor upp till ungefär 50 st. Nästan alla var prickiga eller randiga....... men, let´s face it, dom var inte kul längre.......skall jag ha fler pelargoner så får jag börja på nytt. Nu står det bara några jättekrukor med prins Nikolaj, och ett antal agave plantor kvar, det räcker, det blir tillräckligt skräpigt.

Jag längtar efter färg ljus och blommor så jag går åt....... men försöker hålla lite hårdare i plånboken, bara för att se om det går .......och för att slippa servera familjen gröt resten av Januari, men hey, titta på alla vackra blommor jag har köpt, skönhet är mat för själen....neej, jag tror inte resten av familjen tycker det :-))
I källaren hittade jag höstens torkade hortensior, dom får duga som substitut en liten stund...om jag kan hålla mig......man kan ju få köpa någon liten kanske.....
GodnattKramar till er alla!

1 kommentar:

  1. Kan du skicka lite av din energi till mej? Jag behöver ladda massor för om ca 12 dagar ska tjockesmockan Ludmilla ha sina valpar. Tänk att äntligen få valpdoft i huset, helt underbart. Mina pelargonior har inte blivit skötta så jag säger som maken, dom har gått ut.
    pussar

    SvaraRadera