torsdag 14 januari 2010

Springtime illusion

Brickan gör det lätt att flytta blommorna till ett kallare ställe på natten, då lever de längre.


Vasen har jag haft i många år, den känns fortfarande rolig med sin udda form.


Mmm anemon, fresia, ranunkel, tulpan, alstromeria, det känns som vår!!!


Så kunde jag inte låta bli i alla fall......det blev lite blommor.......nu doftar det av fresian, härligt. För att inte känna mig fullt så syndig (jag tänkte ju vara lite duktig i januari), så länsade jag hallskåpet på småmynt, vi har säkert några hundra i enkronor och nästan lika mycket i kopparslantar. Glad i hågen hivade jag upp min påse med enkronor på disken i blomsteraffären.....ni tar väl mynt? :-))) Expediten såg av förklarliga skäl inte fullt så glad ut....... Konstigt att när jag betalade med mynten så kändes det nästan inte som jag betalade.......som om enkronor inte räknades....., nåja jag stöttade till med lite sedlar, jag tyckte synd om den som skulle räkna kvällskassan. Jag får nog ta resten till bankens mynträknare......
Jag skickar lite blomdoft till er alla.....Kram!

2 kommentarer:

  1. Så vackert. Kan känna doften ända hit. Den där vasen, hänger allt ihop? Jädrans så snyggt. Kan se dej framför mej när du lägger slantarna på disken, hahaha. Vadå rånat spargrisen. Du är ju bara för härlig.
    vårpussar

    SvaraRadera
  2. Vi tackar för blomdoften, i helgen SKA jag köpa en rejäl bukett tulpaner, min absoluta favoritblomma!
    Viken fin vas, så ovanlig!

    Nu får vi allt ta och ses någon dag, Flora har väl vuxit en massa sen sist!

    Ha en skön helg
    Kramar från Sjömarken

    SvaraRadera