tisdag 5 januari 2010

Nytt år Nya tag!

En första späd lite vårblomma i köksfönstret.


Här har det verkligen inte hänt mycket...... efter en trevlig Jul och ett tillika mycket trevligt Nyårsfirande och diverse trevliga fikastunder med goda vänner är det nu dags att ta sig i kragen! Granen åkte ut redan på Nyårsdagen, jag tror det var sista gången jag envisas med "en vanlig gran som doftar". Den vi skaffade varken doftade eller höll sig speciellt bra. Julkrubban packades ner idag, imorgon följer nog resten av det lilla pynt jag plockat fram. Nyårslöften har jag avlagt några stycken, här är ett par av dom:

-Gå igenom huset enligt Feng shui och rensa och packa i ordning all bråte (igen).
- Hålla bättre i matpengarna, vårt matkonto har en tendens att bli otrevligt högt.

-Röra på mig mer, nåja kommer väl lite per automatik i och med att Flora kommer att behöva lite mer motion.

-Arbeta mer aktivt med mitt lilla företag.
-Lära mig att baka surdegsbröd!!!


Ja, det var ett axplock, det finns mer....men jag skall nog inte sätta fler på pränt :-)
Nu längtar jag efter vår, och blommor!!! Det är okristligt kallt och kyla passar inte mig alls. Men vet ni, Januari brukar gå fort så det ryker och sen är det inte långt borta att ljuset börjar vända åter. Nu skall jag kolla kylen för att se om jag har lök hemma till en fransk löksoppa, för det är jag jättesugen på! Må så gott alla kära vänner och ha en riktigt trevlig trettondagsafton!

2 kommentarer:

  1. Vi vill också ha det lite våraktigt nu. Men det kan man se sej i månen efter. Hundarna älskar i alla fall att busa i snön, och är dom lyckliga är det gott och väl.
    vårpussar

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på er!
    Om ni fixar det där med matkontot så kan ni ha kurs med oss sen, tänk vad pengarna rullar iväg, men gott är det ju!!

    Hur går det med Flora i snön, "bottnar" hon??

    Kramar från oss i Sjömarken!

    SvaraRadera