lördag 16 januari 2010

Mums fillibabba.....

Mamma, de ä så gotttt!!


Hussepappa är bäst, massa kvar på tallrikarna!!!


Nu är det vintermat för hela slanten, mustiga grytor och potatisgratäng, löksoppa och annat som passar när det är snöigt och kallt. Nu har vi mumsat i oss lammstek och potatisgratäng med myntagelé. Gott tyckte alla i familjen inklusive lilla Flo som bytte kvällsmålets trista kulor mot lammstek!!! Hon fick en rejäl portion, men trots detta kröp hon in i diskmaskinen...husse är dålig på att skölja av tallrikarna, bäst man diskar lite extra!! Nu skall vi koka kaffe och krypa upp i soffan och titta på "Robinson". Ha en riktigt skön lördagskväll alla kära blogg vänner, tvåbenta såväl som fyrfota XXXX. Kram på er.

3 kommentarer:

  1. Hejja hejja Flo. Så gör en riktig Lagotto. Du har allt lärt dej ett och annat. Lammstek, jo vi tackar. Vi har bara fått passa huset en stund medan mamsen var på vift. Skicka hit lite lamm.
    pussar

    SvaraRadera
  2. Yes, jag visste väl det.... jag gör likadant, då är man inte ensam :-)
    Lammkött, jo jag tackar...
    Elliot

    SvaraRadera
  3. Måste vara en Lagottogen, det där med diskmaskinen, Stella och Doris går i o f s inte upp på luckan men mumsar i sig allehanda rester det gör dom!

    Söt som socker är hon lilla Flora, tro fasen det, med hela magen full av go mat!

    Jag ringer i veckan när jag kollat in arbetsschemat, så kan vi ses på Kype!

    Kramar från Sjömarken

    SvaraRadera